svētdiena, 2009. gada 29. marts

Mediji 2008. gadā: komunicējot internetā mēs kļūstam par medijiem


Projekta Par izcilību žurnālistikā īpašajā atskaitē par pilsoniskās žurnālistikas attīstību tiek minēts, ka arvien vairāk veidojot oriģinālu saturu, kā arī komentējot un pārstrādājot profesionāļu veidotās ziņas, tā sauktā „pilsoniskā žurnālistika” 2008. gadā ieņēmusi vēl nozīmīgāku vietu ikdienas jaunumu informatīvajā plūsmā.

Tomēr īsto „pilsonisko žurnālistu” pagaidām ir maz, un tie ir tendēti fokusēties uz kādas specifiskas tematikas, līdz ar to tradicionālākie interneta ziņu resursi piedāvā bagātāku saturu. Šāds secinājums tika izdarīts, izpētot jaunus un vecus medijus 46 tirgos.

Interesants secinājums saistīts ar to, ka sociālā tīklošanās un lietotāju video izplatīšana no sociālās interakcijas un izklaides pārtop par svarīgu ziņu izplatīšanas kanālu. Tradicionālie mediji 2008. gadā ir eksperimentējuši ar pilsoniskās žurnālistikas izmantošanu, taču lielākoties ir nonākuši pie prakses izmantot to kā informācijas avotus, nevis kā žurnālistikas resursus, un atsevišķi lieli eksperimenti mijiedarbojoties profesionāli žurnālistikai ar pilsonisku bija neveiksmīgi. Turklāt gada laikā pieauga arī profesionālo žurnālistu veidoto alternatīvo ziņu avotu skaits.Pētnieki arī ir konstatējusi, ka lietotāju lapas bieži vien ir tendētas piedāvāt mazāku lietotāju dalību, nekā tradicionālie interneta mediji, kuri ļoti aktīvi attīsta interakcijas iespējas ar savām auditorijām.

Pētnieku secinājumi par komunikācijas attīstību 2008. gadā liek saprast, ka mūsu komunikācijai interneta vidē rodas arvien vairāk pazīmju, kas ir raksturīgi medijiem: mēs izglītojam, informējam, radam ziņas, izklaidējam. Tas norāda uz to, ka arvien plašākas iespējas rodas arī Virtuālās Agoras konceptam.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

 
Add to Technorati Favorites

Powered by FeedBurner

My blog has moved! Redirecting...

You should be automatically redirected. If not, visit http://www.lipc.lv/wordpress/ and update your bookmarks.